YARGI KARARI PLANLARINI BOZDU

Antalya Kepez'de, bazı kamu görevlilerinin, orman arazisini aralarında paylaştığı iddia edilirken, bölgenin 2/B kapsamından çıkarılması için yapılan başvuru mahkemeden döndü. Şahıslar hakkında soruştu

YARGI KARARI PLANLARINI BOZDU

Kepez ilçesine bağlı Kızıllı Mahallesi’nde bulunan yaklaşık 45 bin metrekarelik orman niteliğindeki alanla ilgili 2/B kapsamına alınması amacıyla yapılan başvuru yargıdan döndü. Söz konusu alanın farklı parseller halinde değerlendirilerek mülkiyet kazanımına konu edilmek istendiği iddiaları, süreçte Orman Kadastro Komisyonu ve mahkeme incelemesine taşındı.

İddialara göre, 16 bin 425 ve 28 bin 766 metrekarelik iki ana bölüm halinde değerlendirilen orman arazisinin, 1000 metrekarelik küçük parçalara ayrılarak çeşitli kişiler adına başvuru süreçlerine konu edildiği öne sürüldü. Bu başvuruların, alanın 2/B kapsamına alınması ve orman statüsünün değiştirilmesi amacı taşıdığı ifade edildi.

Orman Kadastro Komisyonu tarafından yapılan incelemede, söz konusu taşınmazların orman vasfını koruduğu tespit edilerek tescil işlemi gerçekleştirildi. Buna karşı açılan davada ise başvuru sahiplerinin talepleri reddedildi. Mahkeme, alanın mevcut hukuki statüsünün korunmasına hükmetti.

Kararın ardından yapılan itiraz süreci de Bölge Adliye Mahkemesi tarafından incelendi ve yerel mahkemenin ret kararı onandı. Böylece alanın orman niteliğinin devam etmesi yönündeki hukuki süreç kesinleşmiş oldu.

Öte yandan süreçte, başvurulara konu olan kişiler arasında kamu personelinin de bulunduğu iddiaları kamuoyuna yansırken, herhangi bir kesinleşmiş suç tespiti ya da cezai hüküm bulunmadığı belirtildi. Sürecin idari ve yargısal boyutta değerlendirildiği ifade edildi. Orman idaresine açtıkları davayı kaybeden memurlar hakkında CİMER üzerinden idari soruşturma talebiyle şikayette bulunulduğu öğrenildi..

UHA Haber Merkezi - SEZGİN AKKOYUN

EKONOMİ